Daemonum caligo, Lilith, Gedalja, Agobardya, Chamnurabia, Mater lacrimae(matka slz), Babalonská děvka, Bohyně neřesti, Qeen of dark moon, Vládkyně temného inferna...aj.
Tolik jmen má, a přesto se jedná o stále jednu, jedinou entitu. Temná bohyně ISIS. Vynášena na vrchol lidského blaha i proklínána milióny ústy......s tváří tak nevinou, líbeznou i šerednou a budící panický strach....Jaká je vlastně doopravdy tato Bohyně? Jakou silou a mocí vládne? Jak stará je, její prapodstata?.....Nevíme. Nic nevíme a zbývají nám pouhé domněnky, které sbíráme jako střípky a slepujeme z nich obraz, na který chceme pohlédnout bez tajemných závojů velké ISIS.
Rabi Gedalja ibn Jachmir ben Don Josef D´Imola( *1523 +1588) věnoval ISIS téměř celý život. Jeho spis "Šilselet ha-kabalah-Isisnum", psaný v Raveně roku 1549, byl přeložen z aramejštiny a talmudského jazyka do latiny o dosti let později. Mnoho rosenkruciánů, theologů, templářů, hermetiků, filosofů a odborníků na lidské nitro se pokoušelo proniknout do překladu spisu, odhalit tajemství, které rabín skryl do písmen a obrazů této temné Bohyně. Vzniklo mnoho teorií a někteří velmi odvážní upustili od pouhé teoretické invokace a prováděli přímé praktické rituály, kterými se chtěli této entitě přiblížit na co nejmenší vzdálenost. Mnohé evokace však dopadly katastrofálně pro lidskou psychiku, již zmíněných odvážlivců. H. Kern ve svých psychologických, interních materiálech zmínil, že evokovat jakoukoli pseudobytost v sobě samém lze, a někdy je dokonce možné zcela fulminantně získat nebývalé znalosti a schopnosti. Toto však v žádném případě neplatí o energetických fluidech ISIS. Zde je transgrese lidskosti tak reálné, že hrozí totální kolaps psychiky a rozpadu lidského ega. Slova E. Leviho : " Poodhrnutí posledního závoje velké ISIS, je rovno nejen tělesné, ale i duševní sebevraždě", budou jistě založeny na nějaké zkušenosti, kterou tento úspěšný hermetik provedl.
Přečetla jsem mnoho literatury, jak z oblasti fikce, tak z oblasti odborných pojednání od našich i zahraničních odborníků na lidskou psychiku. Např. prof.Vladimír Vondráček, náš přední psychiatr, zabývající se sexuálními problémy člověka v hlubších úrovních, publikoval knihu " Fantastické a magické z hlediska psychiatrie". Přesto nemohu s některými jeho úvahami souhlasit a spíše se kloním k názorům současného, slovenského psychologa a špičkového hermetika(lege artis) Jozefa Kariky, který popsal Isisiny polymorfní energie, excelentním způsobem. Dle něj, je ISIS prapodstatou ženskosti a sebe samé, proto není možné určit její původ, ani zaznamenat jakýkoli archetypální obrazec ve svém nitru. ISIS je prý právem zvána, jako matka všech žen, sexuálního chtíče a mocí nad oběmi pohlavími. Je nadřazena v lidské bytosti všemu pochopitelnému v nás. (Odborně by se dalo tedy říci, že právě proto je sex. a rozmnožovací pud u člověka jeden z nejsilnějších). Každá žena má v sobě při zrození malou část ISIS. Je to její osobitost, která se začně probouzet po desátém roce života. Citace z Mo´edu Kodašim ....... ISIS prý dává každé ženě jeden, ze tří darů. Prvý, je moudrost a intelekt ducha. Druhý, je krása, půvab a sex. moc nad muži. Ten třetí je zahalen jejím závojem tajemství. Každá žena může dostat pouze jeden z darů. (moje pozn. - možná proto se traduje, že některé krásky mají nulovou inteligenci...a ženy s vyšším intelektem, nepobraly žádný sex-apel). Dále tento zdroj tvrdí a Karika praktikující bravurně sexuální mysticismus v praxi, se ho přidržuje....."ISIS žádá za svůj dar od každé ženy část energie, kterou pociťuje v okamžiku nejvyšší extáze. Tvrdí, že právě této bohyni patří každá třetí slza ženy a část vrcholné emoce v době orgasmu. V těchto chvílích je prý žena prolnuta s energií ISIS tak blízce, že je schopna neuvěřitelných(až theurgických) činů. Kdyby ovšem dokázala stmelit slastný, libidiózní pocit vrcholu s rozumovým cítěním a transformovat jej. Což je věc téměř nemožná pro neškolené, ženské tělo a ducha. Touto vědou se zabývá praktika, nazývající se Karezza - vrchol sexuální, magické praxe(u nás ovládá právě J. Karika).
Během rituální personifikace Isisiných komplexů se člověk(žena) vymaňuje z jejích vlivů, zároveň se však vystavuje nebezpečí popsané C.G.Jungem : "Zpravidla si dokonce komplexy vyloženě neuvědomuje, což jim samozřejmě dopřává tím větší svobodu k akci. V takových případech se ukazuje její asimilační síla ve zcela vyjímečné míře, poněvadž neuvědomění komplexu jí pomáhá k tomu, aby dokonce asimilovala své JÁ, čímž dochází k okamžité a nevědomé změně osobnosti, označované jako komplexová identita. Tento naprosto moderní pojem měl ve středověku jiné jméno - posedlost. Primitivnější a naivnější člověk o rušivých komplexech "nepsychologizoval", jako my, ale chápal je jako "entia per se", tedy démonické síly. Otázkou zůstává, zda se Isisiny energie zcela nevymykají jakémukoli vysvětlení a v oblasti ženského nevědomí netříme dosud neprojevený a nevídaný potenciál, s kterým umí pracovat pouze uvědomělá část ženského Idu, tedy pouze vyjímečné ženy, které si dokáží vědomě vyvolat tyto komplexy(např. změnou vědomého stavu mysli, hypnotickou luciditou apod.
Citace ze Zóny Stínu(J. Karika) :
Lilith náleží k sefiře Malchut, tedy hmotné universum, kde vládne jednota sféry, včetně její anti-sféry. Takže nejen sefirotický strom života(zářný), ale i klifotická forma sama(temná). Ženský daemon Lilith v sobě slučuje chtonické a temné lunární aspekty. Je schopna se zjevit zcela vyjímečně v snovém stavu, a to jako bahnitá, neforemná masa, vynikající enormní, pohlcující silou(viz. video, kde se zřejmě tvůrci inspirovali), nebo jako krásná, černovlasá žena arabského typu s bezednýma očima se zoomorfními prvky, jako jsou ptačí křídla, šelmí pařáty apod. Antropomorfní podobu nabírá Lilith obvykle až po jisté době interakce s lidskou psychikou, jejíž struktury dokáže díky své lunární - zrcadlící povaze reflektovat a napodobovat. Lilith vyniká taktéž mimořádnou astrální(snovou) přilnavostí a může být po podráždění, nebo vyvoláním v mužské animické stránce, velmi obtížné se tohoto archetypu zbavit a vypudit jeho aktivizovaný obraz z vědomého okruhu v běžné, vědomé mysli. A to zejména v podobě zvláštních pocitů a atavismů, které se objevují v čase soumraku a v noci. S tím souvisí i otázka častých synchronicit daemonicko-lunární povahy, která se v určitých ženách vyskytují nápadně často. J. Karika o typickém druhu takovéto synchronicity píše: "Při koncentraci na tento archetyp se může stát, že se v mužově blízkosti záhy vyskytne žena, která se vyznačuje souborem vlastností, jež postfreudovská psychoanalýza označuje jako Lilitin komplex. Osoby signované komplexem Lilith jsou charakteristické zvláštním druhem "osudového" magnetismu, zpravidla se nacházejí ve stavu konstantního, emocionálního utrpení, mívají depresivní sklony a problémy s vymezením hranic mezi reálnem a ireálnem. V jejich oblečení i výzoru převládá černá barva a obliba ve stříbrných špercích, kterými zdobí neobvyklé části těla.
Charakteristickým znakem Lilith a její aktivizace v ženské psychice je též zvláštní druh feminizace. Nejde zde o zvýrazňování síly ve vztahu k mužům, ani o vyhrocení bezcitnosti, ale o chladnokrevné a nadřazené nazírání na muže jako na "živočicha", bio-mechanickou hračku, případně užitkový nástroj. Žena s probuzenou Lilitinou komplexovou identitou je schopna muže krátce po sexuálním aktu vážně zranit, či zabít, přičemž impulz navádějící k takovému jednání může vnímat jako kód implantovaný do vlastní psychiky právě nevědomou částí usídlené Lilith./Freud toho chování vysvětloval po odborné stránce jako blíže neurčené, schizoidní chování, které probouzí právě sexuální pud u některých žen, podmíněné geneticky. Prokázal, že tyto ženy nacházejí zalíbení v algolagnii( vzrušení z pocitu bolesti)/.
J. Karika věnoval ISIS ve svých knihách mnoho, mnoho stran, a jako erudovaný psycholog se místy zcela zřekl běžně zavedených postupů, které se na univerzitách vyučují a vysvětlují některé jevy v lidské psychice adekvátním, vědeckým způsobem. Místy ve svých knihách naznačuje, že mnoholeté výzkumy lékařů a jiných odborníků držící se výhradně materiální stránkou věci, jsou plné chyb a určité jevy vysvětluje výhradně z hermetické pojetí. Zakončuji svůj příspěvek známou citací F. Nietzscheho z díla "Mimo dobro a zlo" :
JSOU KNIHY, KTERÉ MAJÍ PRO DUŠI A ZDRAVÍ OPAČNOU HODNOTU, PODLE TOHO, ZDA K NIM SÁHNE NÍZKÁ DUŠE, NIŽŠÍ ŽIVOTNÍ SÍLA, NEBO DUŠE VYŠŠÍ A MOCNĚJŠÍ. V PRVÉM PŘÍPADĚ TO JSOU KNIHY NEBEZPEČNÉ, NAHLODÁVAJÍCÍ A ROZKLADNÉ, VE DRUHÉM JSOU VOLÁNÍM HEROLDŮ, KTERÉ VYZÝVÁ TY NEJUDATNĚJŠÍ K JEJICH UDATNOSTI.
RE: ISIS | inka | 10. 02. 2010 - 10:58 |
![]() |
abiggells | 10. 02. 2010 - 23:10 |
![]() |
ing. souhrada v. | 11. 02. 2010 - 18:50 |
![]() |
abiggells | 12. 02. 2010 - 09:12 |
![]() |
ing. souhrada v. | 11. 02. 2010 - 18:40 |
RE: ISIS | boris* | 10. 02. 2010 - 14:07 |